Info
Logo Bocconi

PAOLA CILLO

PAOLA CILLO
Professore Associato
Dipartimento di Management e Tecnologia

Personal page


Insegnamenti a.a. 2019/2020

10841 IDEATING & LAUNCHING NEW PRODUCTS
11011 FF - MARKETING CREATIVITY AND INNOVATION
11012 DL - MARKETING CREATIVITY AND INNOVATION
11460 IDEATING AND LAUNCHING INNOVATION
11466 LUXURY BRAND CAPSTONE
11558 VALUE CREATION IN LUXURY MARKETS
11726 MARKETING ANALYTICS
11730 MADE IN ITALY
20593 INNOVATION AND MARKETING ANALYTICS
20671 LUXURY COMPANIES IN THE GLOBAL LANDSCAPE
30014 GESTIONE DELLA TECNOLOGIA, DELL'INNOVAZIONE E DELLE OPERATIONS
40172 TECHNOLOGY AND INNOVATION MANAGEMENT

Insegnamenti a.a. precedenti


Note biografiche

Laureata in Economia aziendale presso l'Università Bocconi con specializzazione in Marketing (1996). PhD in Economia aziendale e management presso l'Università Bocconi (2001). 

 


Curriculum Accademico

Professore Associato di Economia e gestione dell'innovazione. Research Associate presso il Gucci Research Lab (dal 2017). Direttore della Concentration in Luxury Business Management del Full Time MBA SDA Bocconi School of Management (dal 2016).

Visiting Scholar presso la Wharton School - University of Pennsylvania, Philadelphia, USA (2000); Visiting Professor alla Tuck School of Business at Dartmouth (2008) e presso l'Università di Innsbruck (2006), e Visiting Assistant Professor presso la Carlson School of Management, U. of Minnesota (2005). E' docente senior dell'Area Marketing della SDA Bocconi.
Direttore del corso di Laurea Specialistica in Economics and Management of Innovation and Technology (Emit) (01/06/2011-31/08/2016).

 


Aree di interesse scientifico

Innovazione di prodotto e di mercato; Creatività; Dinamiche di innovazione nei settori ad elevato contenuto simbolico; Innovation Analytics; Marketing-Finance Interface.


Pubblicazioni



PUBBLICAZIONI SELEZIONATE

 

Cillo P., Griffith D. A., Rubera G., 2018."The New Product Portfolio Innovativeness-Stock Returns Relationship: The Role of Large Individual Investors' Culture, Journal of Marketing.

Scopelliti I., Cillo P., Busacca B., Mazursky D., 2014. “How Do Financial Constraints Affect Creativity?”, Journal of Product Innovation Management, Vol. 31 (5): 880-893: Lead article in the issue.

Cillo P., De Luca L., Troilo G., 2010. “Market Information Approaches, Product Innovativeness, and Firm Performance. An Empirical Study in the Fashion Industry”, Research Policy, Vol. 39: 1242-1252.

Cillo P., Verona G., 2008. “Search Style in Style Searching: Learning Exploration Strategies from Fashion Firms”, Long Range Planning, 41: 650-671.

Cappetta R., Cillo P., Ponti A., 2006. “Convergent Designs in Fine Fashion. An Evolutionary Model for Stylistic Innovation”, Research Policy, November, Vol. 35: 1276-1290.

Cillo P., 2005. “Fostering Market Knowledge Use in Innovation. The Role of Internal Brokers”, European Management Journal, 23(4): 404-412.