Logo Bocconi

GABRIELE TROILO

GABRIELE TROILO
Docente Associato
Dipartimento di Marketing

Insegnamenti a.a. 2017/2018

10279 MARKETING
10380 MARKETING MANAGEMENT
10442 BRAND MANAGEMENT
11221 THE TRANSFORMATIONAL IMPACT OF BIG DATA MARKETING
11453 MARKET AND PRODUCT INNOVATION
30277 MARKETING NEI SETTORI CREATIVI

Insegnamenti a.a. precedenti


Note biografiche

Nato nel 1967. Laureato in Economia aziendale presso l'Università Bocconi nel 1990. Dottore di ricerca in Economia aziendale presso l'Università Bocconi nel 1996. Diploma di ITP presso la London Business School nel 1998.


Curriculum Accademico

Professore associato di Economia e gestione d'impresa presso l'Università Bocconi. Docente dell'Area Marketing della SDA Bocconi.


Aree di interesse scientifico

Gestione della creatività e dell'innovazione nel marketing. Knowledge management. Marketing dei beni artistici e culturali.


Pubblicazioni principali

P. Guenzi, G. Troilo, "The joint contribution of Marketing and Sales to the creation of superior custome value", Journal of Business Research, January, 2007; A. Joy, J. Sherry, G. Troilo, J. Deschenes, "Writing up, writing down: Being reflexive in accounts of consumer behaviour", in R. Belk (Ed.), Handobook of Qualitative Research in Marketing, Edward Elgar, Cheltenham, UK, 2006; G. Troilo, Marketing knowledge management. Managing Knowledge in market oriented companies, Edward Elgar, Cheltenham, UK, 2006; P. Guenzi, G. Troilo, "Developing marketing capabilities for customer value creation through Marketing-Sales integration", Industrial Marketing Management, September 2006; C. Santoro, G. Troilo, " The Drivers of Consumption Experience in Rock Concerts", in A. Carù, B. Cova, Consuming Experiences, Routledge, London, 2006; G. Guerzoni, G. Troilo, "Pour et contre le marketing", in L'avenir des Musées, Louvre Conférences et Colloques, Paris, 2001; S. Vicari, G. Troilo, "Organizational Creativity: a New Perspective from Cognitive Systems Theory", in G. Von Krogh, I. Nonaka, T. Nishiguchi, Knowledge Creation. A source of Value, MacMillan, London 2000; S. Vicari, G. Troilo, "Errors and Learning in Organizations", in G. Von Krogh, J. Roos, D. Klein (Eds.), Knowing in the Firm: Understaning  Managing and Measuring Knowledge, Sage, London, 1998;  G. Troilo, "Collecting", in P. Earl (Ed.), Compendium of Economics and Consumption Behaviour, Lincoln University, Australia, 1998; G. Guerzoni, G. Troilo, "Silk purses out of sows' ears: mass rarefaction of consumption and the emerging consumer-collector", in M. Bianchi (Ed.), The Active Consumer, Routledge, London, 1998.